vrijdag 20 juni 2008

FC Twente heeft nieuwe hoofdtrainer binnen


Steve McClaren is de nieuwe hoofdtrainer van FC Twente. Dat maakt de club uit Enschede vrijdagochtend bekend op het digitale thuis. De club en de 47-jarige Engelsman kwamen een contract overeen voor twee seizoenen. De voormalig bondscoach van Engeland zal geassisteerd worden door Erik ten Hag.

"Ik ben verheugd met de mogelijkheid die ik krijg om de nieuwe trainer van FC Twente te worden", vertelt de rossige coach. "Het viel me op vanaf de eerste ontmoeting met voorzitter Joop Munsterman en de mensen van de club dat ze erg behulpzaam en meewerkend waren. Het is een spannende tijd voor de club, ze zijn zeer succesvol geweest onder leiding van Fred Rutten en ik kan niet wachten om de spelers en de technische staf te ontmoeten en te beginnen."


Mijn mening over deze trainer is toch minder positief. Ik vind dat hij als trainer niet heel veel heeft laten zien, vooral als bondcoach van Engeland, is hij gefaald vind ik. Tevens heeft hij totaal geen ervaring met de Nederlandse voetbalcultuur.

Ik kan niet begrijpen waarom een FC Twente niet gedacht heeft aan Ernie Brandts "Ex hoofdtrainer van Nac" die met Nac derde werd in de competitie. Dit is een ongekende presentatie voor een club als Nac.

Tevens vind ik het jammer dat er niet aan Stanley Menzo is gedacht, hij werd kampioen met Volendam, en leverde zijn contract in omdat hij hogerop wilt.

Ik weet McClaren heeft een grotere naam, maar deze twee die ik omschrijf hebben een ongekende presentatie geleverd met respectievelijk veel minder middelen.

Geen opmerkingen: